Neutral Citation Numbef2026] EWHC 564 (KB)

Case NoKB-2025003160

IN THE HIGH COURT OF JUSTICE
KING'S BENCH DIVISION
MEDIA AND COMMUNICATIONS LIST

Rovyal Courts of Justice
Strand, London, WC2A 2LL

Date:12/03/2026

Before:

THE HON. MRS JUSTICE STEYN DBE

Between :
RAPHAEL BERG Claimant
-and -
OWEN JONES Defendant

John Stables and Beth Grossmafinstructed byPatron Law) for theClaimant
Aidan Eardley KC and Hannah Gilliland (instructed byReynolds Porter Chamberlain
LLP) for theDefendant

Hearing datess March 2026

Approved Judgment

This judgment was handed down remotely at 10.30an2dviatch 2026 by circulation to the
parties or their representatives bynail and by release to the National Archives.

THE HON. MRS JUSTICE STEYN DBE



THE HON. MRS JUSTICE STEYN DBE Berg v Jones

Approved Judgment

Mrs Justice Steyn:

Introduction

1.

This is dibel claim.On 19 January 2028Ylaster Dagnall ordered the determination of
preliminary issues as to meaniagd related issue3his judgment follows the short
trial of those issues.

The claimant isMiddle East Editor for online BBC News. Thefendant is a journalist
andpolitical activist.The claim is brought in respect of an artifitet publishedon 19
December 2024, ThedeBBCbe G6iaidbithdaabdsi®©Ov er
Drop Site News The article isincorporated in the appendix to this judgménith
addedparagraph letterirgumberingand siddining to indicaie the words complained

of).

In accordance with the usual procedure, no defence has yet been filethe but
def endant 6s pfigesparagraghnntradigctiowaknattwritterhbg him but
by the founding editoof Drop Site News, Nausicaa Rennkiit were relevant to do
so, he maydeny responsibility foits publication In these circumstancewhile it is
agreed that | must in any event consither words complained of in the context of the
articleread as a whole (including the introductidnjasasked to indicaté | took the
view that consideration ofthe artite without the introduction wouldhave led to
different answers to any of the preliminary issiNssther party contended that it would
make a difference. | agree: it would not do so.

In accordance with established practice, | b&darticleto capture my initial reaction

beforereading he parti esd submissi.ons and hear.

The preliminary issues

5.

The order provides for tHellowing matterso be determined as preliminary issues:

ayt he natural and ordinary meaning of t
claim for libel;

b) in respect of the publication complained of:
() whether the meaning found is defamatory of the claimant at common law;

(i) whether the meaning found made a statement of fact or was or included an
expression of opinion; and

(i) insofar as the meaning found contained an expression of opinion, whether, in
general or specific terms, the basis of the opinion was indicated.

The wording of preliminary issues (b)(ii) and (ig)not quite right. Those issues reflect
the first and second conditions for establishing the statutory defence of honest opinion.
Section 3 of the Defamation Act 2013 provides, so far as material:

A(2) The f i r dhe statemnanddomplamedwiiss t h at
a statement of opinion.

G

n



THE HON. MRS JUSTICE STEYN DBE Berg v Jones

Approved Judgment

7.

(3) The second condition is th#dte statement complained of
indicated, whether in general or specific terms, the basis of the
opinion. o0 (Emphasis added.)

't can be seen that tstatemenst tomplainedaf, y ntoe¢ s tt hre
meaning of that statement, or the imputation it convef/s.2(1) which refers to the
fimputation conveyed by the statement complained) of Miket & Corbyn[2021]

EWCA Civ 567, [2021] EMLR 19, [17] (Warby LJ). It is common ground that | should
address preliminary issues (b) ctatement and (
complainedad s houl d be meanibgfaundt ut ed f or i

The law

8.

10.

11.

12.

The courtdés task is to determine the na
complained afwhich is the single meaning the words would convey to the hypothetical
ordinary reasonable readerThe legal principles are wellestablished and
uncontroversial.

The meanings to be determined objectivelyy reference to the words themselvas
the context of the article read as a whble other evidence is admissibleh e aut hor 6
intention is irrelevant.

The governing principle is reasonablend$ee hypothetical reader is one who is neither
avid for scandal nor naivéudges should have regard to the impregsiewords make
uponthem avoidinga too literal approach or ovetaborate analysis.

These points, and a fuller account of the principles governing the determination of
meaning, aréo be found irStocker v Stockg019] UKSC 17[2020] AC593, Millett

v Corbyn[2021] EWCA Civ 567[2021] EMLR 19,Blake v F0X2023] EWCA Civ
1000,[2024] EMLR 2 and Ni c k I-known disiillationnwoé thd principles in
Koutsogiannis v The Random House Group[2@19] EWHC48 (QB),[2020] 4 WLR

25, which | have applied

The article is one in which the defendant repeatsvtirds of a number of third parties
and so the repetition rule appli@he words must be interpreted by reference to the
underlying allegations of facT.he repetition rule prevents a court from deciding that
simply because it is a report of what someone elseisaatries a lesser meaning than
the original allegationNevertheless, context remains critichhe context may signal

to the reader that the allegation has been adamedndorsed, or pudiated and
discountedThere may be a bald repetition,which case, as Lord Devlput it inLewis

v Daily Telegraph Ltd1964] AC 234 284:

fiFor the purpose of the law of libel a hearsay statement is the
same as a direct statement, and that is all théreis i t . 0

The meaning to be attached to theatén of the allegation has to be judged, applying
the well established principles to which | have referred, looking at the publication as a
whole: seeBrown v Bowel[2017] EWHC 2637 (QBJ2017] 4 WLR 197, [19]32]
(Nicklin J) andKoutsogiannig15].



THE HON. MRS JUSTICE STEYN DBE Berg v Jones
Approved Judgment

13. Bearing in mind that theneaning sets out the proper parameters of the defence of truth,
if any is to be advanced,@imeaning must focus on the claimaeien if the article also
levels allegations against othe&harif v Associated Newspapers [2021] EWHC
343 (@B), B3] (Nicklin J).

14. A statement is efamatoryat common lawf it (a) attributes to the claimant behaviour
or Vi e wscontrdryatd corammoe shdred views of our sodig¢buch that they
would tend to lower the claimamt the estimation ofight-thinking people generally),
and(bwoul d t e ngslbstatiallhaalwerse efféction t he way t hat g
treat the claimantsee Millett v Corbyn2021] EWCA Civ 567,[2021] EMLR 19,
Warby LJ

15. The principles to be applied when determining whether the words complained of
contain allegations of fact or opinion are also well established. said inWare v
Wimborneldrissi [2021] EWHC2296 (QB)at [16]

AFirst, the statement must be recognis
from an imputation of fact. Secondly, opinion is something
which is or can reasonably be inferred to be a deduction,
inference, conclusion, criticism, remark, observation etc.
Thirdly, the test is an objective one and the ultimate determinant
is how the words would strike the ordinary reasonable listener or
reader. Fourthly, the subjectatter of words and their context
may beimportant indicators of whether they are fact or opinion.
Fifthly, not every inferencecounts as opinion: context is
everything. The bare statement of an inference, without
reference to the facts which it is based, may well appear as a
statement of fact. Whereas the more clearly a statement indicates
that it is based one some extraneous material, the more likely it
is to strike the listener or reades an expression of opinion. See
Koutsogiannis per Nicklin J at [16], Triplark Limited v
Northwood Hall (Freehold) Limitef019] EWHC 3494 (QB)

per Warby J at [15]17], andButt v Secretary of State for the
Home Departmer2019] EWCA Civ 933, [2019] EMLR 23 at
[25]-[39].0

And seeBlake vFox, [23]-[25] (Warby LJ).

16. The authorities counsel against the dangers of determining the issues of meaning
whether the statement is fact or opini@amd whether the meaning is defamatory at
common lawjn too linear or comartmentalised a fashion, as the answers may throw
light on each otheMVvh at i s r #egibia ancehdlistic appr@ach8eePeck v
Williams TradeSupplied Ltd[2020] EWHC 966 (QB), [11] (Nicklin J)British
Chiropractic Association v Singf2010] EWCA Civ 350 [2011] 1 WLR 133]32]

(Lord Judge CJ, givinthe judgment of the courgindSube v News Group Newspapers
Ltd [2018] EWHC 1234 (QB), [33]Warby J)

The partiesd submissions

172 The cl ai mant6s pleaded meaning i s:



THE HON. MRS JUSTICE STEYN DBE Berg v Jones

Approved Judgment

18.

19.

20.

21.

22.

23.

fiThat Mr Bergis a rogue journalist and editor who deliberately

disregards and breaches the duties of accuracy and impartiality

that he knows are required of him as an Editor for BBC News

online, with the purpose of presenting news reports falsely

favourable to Israelhtat are intentionally biased and that

del i berately i gnore contrary evidence.

The meaning contended for in the defenda
Preliminary Issues is:

Aln his role as a journalist and BBC
editor, the Claimant is responsible for coverage of the Israel

Palestine conflicthat appears to show bias in favour of Israel, in

breach of the BBC&s. town Editorial Guid

The claimant contends thiie statement complainedwas a statement of fashereas
the defendant submits that, insofar as it was defamatory (as reflected in the underlined
wordsi n t he defendant és proposed.meaning),

The defendantoncedes that his meaning is defamatditye answer tassue (b)(i)
inevitablydepends on the meaning found by the court but it was riesaa on which
there was any argument.

On behalf of the claimantr Stablesparticularly emphasised that the governing
principle is reasonableness. ldeknowledgdt hat t hoguewsmot direcfly
derived from thearticle but he submitst is the natural meaning to be inferred by the
hypothetical reader. It sn apt distillation, reflecting that the claimant is singled out as
unethical, unprofessional and rotten in the way he goes about his jourwélsmgard

to thelsraetPalestine conflictMr Stablescontends that the meaning should, in some
way, reflect that the claimant is being accused of being a bent journalist who actively,
deliberately and intentionally distorts and sabetathe news with the objective of
ensuring the output favours Isra€he allegations made against the claimant by others
who are quoted in the article are adopted by the defenidatite article, he&loes not
criticise or knock down anything said by those third parties. So there is nothing to lessen
the gravity of their allegations.

Mr Stables contendghat it is immediately clear, and made evident throughout the
article, that it is the outcome of an investigatidhile there is criticism of the
claimant 6s own work as a |jotuulmheadl witkmanth@&s
as an editgrbased omformation provided by insiders within the BBC which the reader

IS not in a position to drque. It is obviouslya statement of fache contends, based on

a behind the scenes féatding investigation

On behalf of the defendant, Mr Eardley KsIressed that althougtme article is
predominantly critical of the claimant, there is a significant amount of materal

the BBC, expressing a contrary view, which would not be lost on the reader. He submits
that such materials indicative that this is a statement of opinion, but if | were to
conclude otherwise then thmalancing material should be reflected by reducing the
gravity of the meaning t€hasdevel two.This termcomes from Chase v News Group
Newsp@pers Ltd[2002] EWCA Civ 1772, [2003] EMLR 11, in which Brooke LJ
identified at [45] thredevels of gravity, boadly, (1) the claimant is guilty of the act,



THE HON. MRS JUSTICE STEYN DBE Berg v Jones
Approved Judgment

(2) reasonable grounds to suspect that the claimant is guilty of the act; and (3) grounds
to investigate whether the claimant has committed theChaselevelsare a helpful
shorthandput should not be treated as a straitjacket forcing the court to select one of
the three prescribed levels of meaning.

24.  Mr Eardley contends that on its face the article is a resgonsaterial the claimant
has himself publicised (whether agournalist or editor) and the fact that it is a
response to acorpus of published wotkon a subjeematter which the reader would
understand is inherentontestablewhich naturally invites responseyould incline
the reader towards interpreting the article as a statement of agfi@aps v Guardian
Newspapers Ltfr003] EWHC 1565 (QB)48] (Eady J) Butt v Secretary of Seafor
the Home Departmeii2019] EWCA Civ 933, [2019] EMLR 2329] (Sharp LJ)

25.  Mr Eardley acknowledges that the article accuses the claimant of bigsitnits that
while it is possible topoint to a sentenciere and therevhich is suggestive of
intentional bias, the overwhelming impression given by the article read as aisvhole
that it is neutral as to whethedr h e ¢ | &iasnsaconscogs or unconsciols
however, | were ttake a contrary viewhen hereliesoeady J6s oKeayer vati
at [49]that wherefia journalistdraws such an inference about a state of mind which
she cannot, in the nature of things, verify, then it will generally be clear to any
reasonable reader that it does not purport to be an objective statewhfact capable
of verificatioro .

26.  Mr Stablesrejected the contention that anything in the article reduces it lelase
leveloneHe cont endsantitlolee.r eRed fsetrrfeomn cBBC® ® r espon
immediately undermined (e.gt paragraph21 and 105). He distinguishedKeayson
the basis that théulk of what the claimant is accused ofwstering down and
interfering with the work of othersis own journalism isnerely offered up as further
evidence of bias in his editing, which is the central allegafismegards state of mind,

Mr Stables relied oGatley on Libel and Sland€i3" ed., 2022) 13-009, where the
aut hors cite WalidpyTindeS Newspapsre[2014 EWHE 2853 n
(QB), [2015] 1 WLR971at[115]:

filt is not the law that an imputation ofstate of mind amounts
in all circumstances to a comment. It depends orahé&exto

Decision

27. Thearticleis a longpiece as the readds advisedat the outsetaddressing serious
topic of evident political and public importandewould be read on a websjtegith the
reader scrolling through the articlEhe reader igjiven to understand that the author
has investigated the matter, speakim@ significant number of journalists and former
journalists at the BBCI would infer from the nature of the artickn intelligent
readership, but the hypothetical readeuld not beexpert inabsorbingand digesting
such aquantity of materialthey would take awaley pointsthat are reinforced arah
overallimpression

28. The readepof an article of this naturevould know and it isstressectarly onin the
headl i ne cwilwrodwnghta fihe BBC, i expresseed r ef e
byt e UK&s own Cadn s(eprav aatgndimepehtexdlatdecemail
from the CEO of BBC News & Current Affairs which is reproduced in full (paragraph



THE HON. MRS JUSTICE STEYN DBE Berg v Jones

Approved Judgment

29.

30.

31.

32.

8), that thelsraelPalestine conflict is aubjecton whichdiffering, often polarised,
views have been expressed.

While the reasonableeademwould understand thalhe claimant is accused takinga
central, active role i n eWdraetPalestgne comfliet BB CO ¢
in a way thais biased and imbalanced, the overall impression woulth@dhathe is

accused oflistorting the coverage a way that h&nowsis biased, imbalanced and in
breach of t he BB Cdgsee teaton analysis aféw senteacasctanibal s .
pickedout hat support the clai mantodos submissio
on first reading the articler that in my view,an ordinary reamable readexho is not

unduly suspiciousvould take from reading the article oncéhe emphasis on the

cl ai ma nt fiendshipsaadt associationgomparison witlthe views ofleaders

of the Conservative partyindications of credulousness, blindness and deference;
rejection of the allegationtsy the leadership of the BB@cus on editorial standards;

and referenceotexceptions where h e ¢ | wariting and tediting has resulted in

work which iscritical of Israe] all convey the general impressitinthe reader that the

c | ai naegadlack of objectivitymay be subconsciou3hatis not a matter on

which the aticle takes gosition

I n my judgment, the central al |-Papstihei on t h
conflict is biased, and fails to meet editorial standavdsld strike the reasonable

reader as a statement of opinion. The article makes clear to the reader on numerous
occasions that the assessmemrofisraelb i as i s based on the pro
editing and writing work. Many examples are given, enabling the reader to form a view.

The fact that the edits made by the claimant would not be apparent frgmuibtished

reporting does not detract from the impression that the allegation of bias is based on the
body of work he has edited and written regarding the Ktakdstine conflictThe fact

that the allegationis so clearly based on a body of extraneous matéhat, it is
publishedreporting which by its nature invites comment, atitat it concerns a
notoriouslypolarisingtopic, would all lead the reasonable reader to appreciate that the
allegationisa st at ement of the defendantés opini

Beyond thegeneral allegation of bias, key examples are prominent and would remain
with the reader. Irparticulat the allegations of promoting Israeli narratives arfid
failing to humanise Palestinian victintdowever these too would strike the reasonable
readeras subjectiveassessmestof the prominenceand emphasigiven to Israeli
responses taewsstoriesand of the way in which such stories are framretlecting

thed e f e n dpaiort 6 s

| find that the meaning of the words complained of is:

fiThe claimant, in his senior editorial role and asrder, has
consistently failed to meet the BBCOS
impatrtiality and fairnessy shaping coverage of the Israel

Palestine conflict so as to favour Israatluding byeditingthe

BBC6s c mways thai(d promotethe government of

Israeb sarrativesand(ii) fail to humanise Palestinians killed or

injured in the conflictthereby producing biased and imbalanced

journalismo



THE HON. MRS JUSTICE STEYN DBE Berg v Jones
Approved Judgment

33. Forthe reasons | have given, | conclude that istsement of opinion. @learly meets
the test of beinglefamatory at common law.

34. Finally, it is plain that the statement complained sufficiently indicated ingeneral
terms (as well as,on occasiongiving specific exampleshe basis of the opinion,
namely the BBCO6s -Paestinercarjlietandth et lté awnsmanae bs
reporting.



THE HON. MRS JUSTICE STEYN DBE Berg v Jones
Approved Judgment

Appendix

The BBC's Civil War Over Gaza

? 'OWEN JONES
§ . DEC19,2024

) 1,465 0 46 5 326 Share

A.  Today Drop Site News is publishing a landmark investigation about the BBC's coverage
of Israel’s unrelenting assault on Gaza by British journalist Owen Jones. His report is
based on interviews with 13 journalists and other BBC staffers who offer remarkable
insights into how senior figures within the BBC's news operation skewed stories in favor
of Israel’s narratives and repeatedly dismissed objections registered by scores of staffers
who, throughout the past 14 months, demanded that the network uphold its
commitment to impartiality and fairness. Jones's investigation of the BBC has three main
components: a deeply reported look into the internal complaints from BBC journalists, a
quantitative assessment of how the BBC characterizes the year-long siege on Gaza, and
a review of the histories of the people behind the coverage—and, in particular, one
editor, Raffi Berg.

B. Appropriately, when Jones began this reporting as an independent journalist and
reached out to Berg for comment, Berg at first hired the famous defamation lawyer Mark
Lewis, who is also former Director of UK Lawyers for Israel. Jones is a Guardian columnist
and hosts his own searing independent news coverage on YouTube. Many thanks to those
who donated directly to Owen to help pay for his legal fees.

C. We are living in an era where many people expect the news to be delivered in 280
characters or less. But investigative journalism often necessitates a careful peeling back
of layers, an examination of background and context, and incorporating the insights of
many sources. This is a long read, and may take you a couple of sittings to get through,
but it's well worth our attention given the global influence of the BBC, which hails itself
as “the world's most trusted international news provider.” As Jones notes, the BBC website
is the most-visited news site on the internet. In May alone, it had 1.1 billion visits.

D. At Drop Site News, we believe in holding powerful people and institutions accountable,
particularly when their actions—or what they publish and how—mean life or death. It is
in that spirit that we are publishing Jones’s investigation.

E. Please subscribe (our journalism is all free) and consider upgrading to a paid subscription

to support our work:

[ Type your email... ‘

—~Nausicaa Renner, founding editor

[ Phot ograph of the BBC, with the word

ADr opo



THE HON. MRS JUSTICE STEYN DBE Berg v Jones
Approved Judgment

The BBC's Civil War Over Gaza

Story by Owen Jones
1. The BBC is facing an internal revolt over its reporting on Israel's war on Gaza.

2. Their primary battlefield has become the online news operation. Drop Site News spoke
to 13 current and former staffers who mapped out the extensive bias in the BBC's
coverage and how their demands for change have been largely met with silence from
management. At times, these journalists point out, the coverage has been more
credulous about Israeli claims than the UK's own Conservative leaders and the Israeli
media, while devaluing Palestinian life, ignoring atrocities, and creating a false
equivalence in an entirely unbalanced conflict.

3. The BBC journalists who spoke to Drop Site News believe the imbalance is structural,
and has been enforced by the top brass for many years; all of them requested
anonymity for fear of professional retribution. The journalists also overwhelmingly
point to the role of one person in particular: Raffi Berg, BBC News online's Middle East
editor. Berg sets the tone for the BBC's digital output on Israel and Palestine, they say.
They also allege that internal complaints about how the BBC covers Gaza have been
repeatedly brushed aside. "This guy's entire job is to water down everything that's too

critical of Israel,” one former BBC journalist said.

4. In November, the journalists’ outrage at the Corporation's overall coverage spilled out
into the open after more than 100 BBC employees signed a letter accusing the
organization, along with other broadcasters, of failing to adhere to its own editorial
standards. The BBC lacked “consistently fair and accurate evidence-based journalism in
its coverage of Gaza" across its platforms, they wrote. The employees also requested
that the BBC make a series of specific changes:

5. reiterating that Israel does not give external journalists access to Gaza, making it
clear when there is insufficient evidence to back up Israeli claims, highlighting the
extent to which Israeli sources are reliable, making clear where Israel is the
perpetrator in article headlines, providing proportionate representation of experts
in war crimes and crimes against humanity, including regular historical context
predating October 2023, use of consistent language when discussing both Israeli

and Palestinian deaths, and robustly challenging Israeli government and military

representatives in all interviews.

6. One BBC journalist told me that the letter was “a last resort after several tried to
engage using the usual channels with management and were just ignored.” Another
journalist tells me they hadn’t signed the letter because they weren't aware of it,

stating the strength of feeling went “way beyond"” the signatories.

7. BBC management has rejected claims that such dissent has been ignored. In the reply
sent by Deborah Turness, CEO of BBC News, which Drop Site News obtained, Turness
told them to “please note we would not normally reply to unsigned, anonymous



THE HON. MRS JUSTICE STEYN DBE
Approved Judgment

Berg v Jones

correspondence,” adding that "BBC News is proud of its journalism and always open to
discussion about it, but this is made more difficult when parties are not willing to do so
openly and transparently.” She claimed the BBC engaged with internal BBC staff and
"external stakeholders” on coverage of Israel and Palestine, and argued “the BBC does
not and cannot reflect any single world view, and reports without fear of [sic] favour.”
One BBC journalist told me this reflected the BBC's desire to “frame this as an identity
politics issue, when it's not. It's about not blindly accepting the Israeli line.” Anather

called it “very patronizing.”

ticles/2023/how  assume we are doing something right, and

- hitps-/fwww bbe co
8 DT Deborah Turness 0 & 14 November 2024

6 &

To: letterforgaza w

To the letter signatories,

Thank you for writing to me. As there are no names
attached to your letter, | can't reply by name, but |
will do my best to address your concerns from my
position as CEQ of BBC News.

Please note we would not normally reply to
unsigned, anonymous correspondence. BBC News
is proud of its journalism and always open to
discussion about it, but this is made more difficult
when parties are not willing to do so openly and
transparently.

| think it's important to first point out that we have
engaged and continue to engage with internal BBC
staff and external stakeholders to listen and reflect
on how we cover this war.

| have written transparently about our thoughtful
approach and how we have, throughout this war,
adapted and evolved our coverage to reflect the
conversations and feedback we have received - from
all perspectives.

hitps:/iwww.bbe.co.u
-bbe-is-covering-israel-gaza

ticles/2023/how

-bbe-is-covering-israel-gaza

https:/iwww.bbc.co.uk ticles/2024/oct

gber-7-gne-year-on

This war is ane of the most palarising stories we
have ever covered, and we know people feel very
strongly about how this is being reported across all
media, around the world.

We hold ourselves to very high standards, and we
strive to live up to our responsibility to deliver the
most trusted and impartial news — weighing and
measuring the words we use, verifying facts and
seeking a wide range of interviews and expert
opinion

The BBC receives almost equal measure of
complaints asserting that we are biased
towards Israel, as we do asserting we are
biased against it. This does not mean we
assume we are doing something right, and
we continue to listen to all criticism — from
inside and outside the BBC - and reflect on
what we can do better. When we make
mistakes or have made changes to the way
we report we are transparent. We are also
very clear with our audiences on the
limitations put on our reporting — including the
lack of access into Gaza and restricted

Email from Deborah Turness

we continue to listen to all criticism — from
inside and outside the BBC - and reflect on
what we can do better. When we make
mistakes or have made changes to the way
we report we are transparent. We are also
very clear with our audiences on the
limitations put on our reporting = including the
lack of access into Gaza and restricted
access to parts of Lebanon, and our
continued efforts to get reporters into those
areas.

The BBC does not and cannot reflect any
single world view, and reports without fear of
favour. This is why our latest audience
research on our reporting of the Israel/Gaza
war shows that audiences are significantly
more likely to turn to BBC News for impartial
coverage of this story than to any other news
provider.

And we will continue to listen, to adapt, and to
challenge ourselves as we strive to get it right.

With kind regards,

Deborah Tumess
CEO BBC News & Current Affairs

9. The internal critique peaked again in December, after journalists say the BBC failed to
highlight Amnesty International’s report concluding that Israel is committing genocide
against the Palestinian people in Gaza. Senior correspondents expressed their dismay
at the angle chosen for the limited broadcast coverage. In a WhatsApp group of senior
Middle East correspondents, editors, and producers—referred to as ‘the big dogs’ by
BBC management—one posted the chyron during coverage on the BBC news channel:
"Israel rejects "fabricated’ claims of genocide.” Another commented: ‘FFS!l—It's an
open goal for those who say we're frit [afraid] of upsetting the Israelis and keep on
couching our stories in an ‘Israel says' narrative’. As one BBC journalist puts it to me:
"These are established senior correspondents—and it's even bothering them.”

10. In response to this criticism by their own senior journalists, a BBC spokesperson said:
“We take feedback on our coverage seriously, but criticism of BBC output based on a
single screenshot taken during a few seconds of coverage, or on false assertions that
topics ‘haven't been covered’ when they have is invalid and disingenuous.”



THE HON. MRS JUSTICE STEYN DBE

Approved Judgment

-

Hamza Yusuf &
b @Hamza_a96

Look at the BBC News wording when covering Amnesty International’s
new genocide report.

Israel rejects 'fabricated' claims of genocide

* Gregg Wallace's ghostwriter claims he touched her inappropriately

6:38 AM - Dec 5, 2024 - 221.7K Views

O 136 V12K Q 2.8k [q 19

>

Berg v Jones



THE HON. MRS JUSTICE STEYN DBE

Approved Judgment

12.

13.

14.

FFS!! - It's an open goal
for those who say we're
frit of upsetting the
Israelis and keep on
couching our stories in an
"Israel says" narrative.

We are getting a lot of :
complaints about this % | 4‘
headline including fro...

fabricated’ claim:

S
This was strap on channel

...|[7

“/

Another strapline was also used that day: “Amnesty International accuses Israel of
genocide.” While it was discussed on BBC radio stations, journalists note that the
report was not covered at all on the BBC's flagship news programmes—BBC One's
News At One, News At Six or News At Ten or its flagship current affairs programme,
BBC Two's Newsnight. According to broadcast regulator Ofcom, BBC One is the most
frequented news source in Britain. On December 5, the day the Amnesty report was
released, 3.7 million viewers tuned into the BBC News At Six alone. The News Channel
attracts only a small fraction of that audience.

The Amnesty International report was also not afforded proper attention by BBC
online, the staffers say. It appeared on the BBC front page, but long after the embargo
on reporting ended, leading award-winning TV producer Richard Sanders to ask “Why
on earth did it take them 12 hours?” Even then, it appeared as the seventh item in
order of importance. And for a week after it was reported, the story about the world's
most famous human rights organization concluding that Israel was committing
genocide did not appear in the ‘Israel-Gaza war' index tab which remains fixed at the
top of the BBC news front page. The BBC told Drop Site News that this was a mistake.
The Amnesty story was added to the index several days after the report was released,
meaning traffic to the story was suppressed.

Berg v Jones



THE HON. MRS JUSTICE STEYN DBE
Approved Judgment

15. According to data seen by BBC journalists, in the first few days the story received
around 120,000 hits. One BBC journalist suggests that—if it had been on the Israel-
Gaza index featured on the BBC news front page—it would have attracted far more
traffic. They note a story which appeared on the Israel-Gaza index and was just one
day older, concerning the recovery of the body of an Israeli hostage from Gaza,
garnered around 370,000 hits.

16. In addition to what they see as a collective management failure, journalists expressed
concerns over bias in the shaping of the Middle East index of the BBC news website.
Several allege that Berg “micromanages” this section, ensuring that it fails to uphold
impartiality. “Many of us have raised concerns that Raffi has the power to reframe

every story, and we are ignored,” one told me.

17.The BBC journalists also point to Tim Davie, the director general of the BBC, and
Deborah Turness, the CEO of BBC's news division, as standing in the way of change.
Both are aware of the outrage against Berg, the journalists said. "Almost every
correspondent you know has an issue with him,"” one said. “"He has been named in
multiple meetings, but they just ignore it."

18. It is difficult to overstate the influence of the BBC's online operation. According to
media watchdog Press Gazette, the BBC news website, which includes both news and
non-news content, is the most-visited news site on the internet. In May alone, it had

1.1 billion visits, dwarfing second-place finisher msn.com, which had 686 million visits.

19. Berg's influence has a ripple effect, the journalists say. While BBC broadcasters write
and produce their own reports, editors and reporters across the organization
frequently draw on web articles such as those edited by Berg to flesh out their stories.
“Part of the problem is that the staff on Today [the BBC's flagship radio current affairs
programme] and domestic outlets in general are pretty ignorant about Israel/Gaza,”
says one BBC journalist, “as anyone who goes to work there from World Service
realizes very quickly.” BBC news broadcasts are centered on coverage by veteran
journalists with on-the-ground experience like Jeremy Bowen who are regarded as
more balanced.

20. In response to a request for comment, the BBC said it unequivocally stood by Berg's
work and that Drop Site News's descriptions of Berg “fundamentally misdescribe this
person's role, and misunderstand the way the BBC works.” The organization rejected

"

“any suggestion of a 'lenient stance™ towards Israel or Palestine, and asserted that the

BBC was “the world's most trusted international news source” and that its “coverage

should be judged on its own merits and in its entirety.”

21. “If we make mistakes we correct them,” the BBC said. More on that later.

22. "This is about editorial standards”

23. In November 2023, BBC senior management attended a morning meeting with at least
100 staffers to discuss coverage of Gaza. It soon descended into a fiery debate. “We've

Berg v Jones



THE HON. MRS JUSTICE STEYN DBE Berg v Jones

Approved Judgment

24.

25.

26.

27.

28.

got to all remember that this all started on 7 October,” Deborah Turness, the CEO of
the news division, called out, in an attempt to assert control of the meeting, two
attendees told me. Liliane Landour, the former head of the BBC World Service,
disagreed, pointing to the decades of Israeli occupation before October 7: "No, I'm
going to have to say that's not the case, and I'm sure that's not how you meant to
phrase it." People were “livid” about Turness's remarks, one journalist said. When asked
for comment, the BBC pointed to a blog post Turness authored in October 2023
detailing the organization’s approach to the conflict.

Internal tensions over the BBC's coverage of Gaza had been rising for weeks. On
October 24, Rami Ruhayem, a Beirut-based BBC Arabic correspondent, sent an email to
Tim Davie, BBC's director general, laying out the concerns he and his fellow journalists
had shared about the organization's lack of impartiality in its Gaza coverage. While

wu

stories “prominently” used words like “massacre,” “slaughter,” and “atrocities” to refer
to Hamas, they “hardly, if at all,” used them "“in reference to actions by Israel,” he

wrote.

Ruhayem singled out the use of the word "massacre,” in particular, which the BBC had
not used to describe mass slaughters perpetrated by Israeli forces. By contrast, on
October 10, 2023, the organization published a story with the headline "Supernova
festival: How massacre unfolded from verified video and social media.”

Ruhayem also noted the organization-wide failure to frame reporting and analysis
around lsraeli statements signifying war crimes and genocidal intent. He pointed out
the lack of "historical context,” emphasizing that “apartheid, ethnic cleansing, and
settler-colonialism” were "terms used by many experts and highly respected

organizations to which the BBC usually defers.”

On October 31, 2023, for example, the BBC published a story with a headline that
excised Israel's role: "Israel Gaza: Father loses 11 family members in one blast.” When
the BBC does mention Israel as a perpetrator, including when large numbers of
civilians are killed by its missiles, the organization's headlines use the caveat
“reportedly.” The BBC repeats the Israeli authorities’ use of “evacuate” to describe the
forcible transfer of civilians—effectively using a euphemism for a war crime. Instead of
describing Israel’s total siege on Gaza for what it is, an all-encompassing blockade on
aid was framed in an October 20, 2023 headline as “Israel aims to cut Gaza ties after
war with Hamas.”

In November, around the same time as the meeting with Turness, eight BBC journalists
sent a 2,300-word letter to Al Jazeera outlining how their employer had failed to
accurately depict the Israel-Palestine story “through omission and lack of critical
engagement with Israel’s claims” and a "double standard in how civilians are seen.” In
the preceding weeks, the BBC had either buried or failed to report on a number of
official statements announcing Israel's intent to perpetrate war crimes. Defense
minister Yoav Gallant's commitment to impose a “full siege” on Gaza and its “human
animals” received just one mention in BBC online content, towards the end of an



THE HON. MRS JUSTICE STEYN DBE Berg v Jones

Approved Judgment

29

30.

31.

32.

33.

article headlined “Israel's military says it fully controls communities on Gaza border.”
No context about the illegality of the statement was offered. A statement by Israeli
General Ghassan Alian addressed to both Hamas and “the residents of Gaza"—which
unambiguously denounced the Palestinians of Gaza as “human beasts” and promised a
total blockade on life's essentials and the unleashing of “damage” and “hell"—was not
covered at all.

- By comparison, weeks after the start of the war in Ukraine, the BBC's online coverage

clearly identified war crimes committed by Russia, even without official rulings from
international courts. “Gruesome evidence points to war crimes on road outside Kyiv,”
read one headline 36 days into the invasion. After October 7, war crimes committed by
Hamas were treated as objective fact requiring no legal verdict: “Israeli community
frozen as Hamas atrocities continue emerge.” When strong evidence similarly shows

Israel committing atrocities, the same editorial guidance does not apply.

“They wanted to turn it into a ‘Muslim thing,’ that ‘we’re worried about your
community.’ We said, ‘We appreciate your concern about our mental health, but this
is about editorial standards.””

In the weeks after October 7, a number of BBC journalists began venting their intense
frustrations in forums like WhatsApp groups, where they collected the “bullshit reasons
given for not commissioning stories.” They singled out Berg, one of whom says plays a
key role in a wider BBC culture of “systematic Israeli propaganda.” After staffers were
told by the BBC's top brass to come forward with any concerns about coverage, in
meetings with senior management, journalists have flagged numerous examples of
problematic editing by Berg. Again, having been invited to do so by BBC management,
journalists have sent large numbers of emails identifying problems with such news

stories. Staff members report rarely receiving responses to such emails.

Instead, the BBC's approach has been to pathologize the problem. In early November
2023, management convened several roundtables, described as “listening sessions,”
where, as one attendee told me, it became clear that management sought to recast
factual objections and bias concerns raised by staff as emotional struggles. “They said
they were concerned about mental health [and] offered the telephone number of the
BBC support group,” one journalist who attended said.

“They wanted to turn it into a ‘Muslim thing,’ that ‘we’re worried about your
community.” We said, ‘We appreciate your concern about our mental health, but this is
about editorial standards. It's about being a public service broadcaster and impartiality
not being abided by. They realized they'd let the genie out of the bottle. We said:
‘What's the next session? We want a progress report, collating the evidence.” Another

attendee said management told staff to “be as frank as possible” and that it sought



THE HON. MRS JUSTICE STEYN DBE Berg v Jones
Approved Judgment

"honest thoughts on coverage.” Despite management efforts to pigeonhole the

objections to BBC's coverage, the internal dissent extended far beyond Muslim staff.

34. “It was quite bad, staff were not treated well,” says one BBC journalist. “They were
speaking their mind, then being shut down. They were told to be honest, but
managers didn't want that and snapped.” Since the meeting with Turness in
November, staffers have asked, on three occasions, for updates on whether there had
been any progress on responding to and acting on claims about biased coverage.

“Three times there has been nothing back,” one staffer said.

35.In March 2024, the Centre for Media Monitoring, a watchdog group established by the
Muslim Council of Britain, released “Media Bias: Gaza 2023-24," a 150-page document
detailing numerous allegations against the BBC's reporting on Israel and Gaza. That
included stripping away context such as Israel's occupation of Palestine and siege of
Gaza, far greater use of emotive language to describe Israeli suffering or deaths than
that used when the victims are Palestinians and a pattern that BBC's position "has

often been to push the Israeli line whilst casting doubt on Pro-Palestinian voices."

36. The BBC journalists said they presented the document to Richard Burgess, the BBC's
director of news content who oversees content across BBC platforms. His response: He
did not “recognize the bias.”

[ 37. Phot ograph of the BBC with the foll owi:i
splashed with red paint by pRalestinian activists from Palestine Action on October 14, 2023
in London, United Kingdom. Photo by Mark Kerrison/In Pictures via Getgy gme s . 0 ]



THE HON. MRS JUSTICE STEYN DBE Berg v Jones

Approved Judgment

38.

39.

40.

41.

42.

43.

Without Fear or Favor

Between November 2023 and July 2024, BBC management held five listening sessions
on Israel-Gaza. In a group meeting with Davie in May 2024, staffers at the meeting
acknowledged the pressure the BBC faced from pro-Israel lobbyists. They also
emphasized that their sole objective was to uphold the BBC's values of fairness and
impartiality and to produce content “without fear or favor"—principles staffers told me
had been cast aside in deference to Israeli narratives. They also noted examples of
individual senior journalists who had sent dozens of complaints about coverage of

Israel and Gaza, only to be consistently brushed off.

The staffers also identified the website, headed by Berg, as the BBC's most egregious
violator of editorial standards on impartiality on the Israel-Palestine conflict. Davie,
BBC's director-general, was already aware that many BBC journalists had specific
concerns about Berg. “He did very little to hide his objective of watering down
anything critical of Israel,” said a former BBC journalist.

Berg wasn't the only senior figure discussed at the meeting in May. The role of another
powerful individual raised Robbie Gibb—one of five people who serve on the BBC's
editorial guidelines and standards committee along with Director-General Tim Davie,
BBC News CEO Deborah Turness, the Chairman of the Arts Council Nicholas Serota,
and BBC Chair Samir Shah. In September 2024, when discussing “the Israel-Gaza story,”
Shah told British parliamentarians that the committee was “part of the process where
complaints are discussed, talked about and addressed.” He added that the BBC's next
"thematic review" should focus on Israel and Palestine.

Gibb is charged with helping to define the BBC's commitment to impartiality, and to
respond to complaints about the BBC's coverage on Israel and Palestine—but his ultra-
partisan record speaks for itself. The brother of a former Conservative minister, he is a
veteran of the revolving door between Britain’s worlds of media and politics. In his
thirties, Gibb was the chief of staff for Conservative MP Francis Maude before
becoming deputy political editor of Newsnight, the BBC's flagship current affairs show,
and, later, editor of BBC politics programs. Between 2017 and 2019, he served as
director of communications for Conservative Prime Minister Theresa May, and was
knighted by her upon her resignation. In 2020, Gibb also led a consortium to rescue
the Jewish Chronicle from bankruptcy. In 2021, Gibb returned to the BBC, joining its
board as a non-executive director. In 2022, former senior BBC journalist Emily Maitlis
described Gibb as an "active agent of the Conservative party” who shaped the
broadcaster's coverage by acting “as the arbiter of BBC impartiality.” Similarly, Lewis

Goodall, her colleague, said editors told him to “be careful: Robbie is watching you.”

Gibb's deep involvement with the Jewish Chronicle continued after he took up his BBC
role. In the November 2023 BBC Declaration of Personal Interests, he declared he was
the 100% owner of the newspaper, before being replaced by a venture capitalist in
August 2024. One former Jewish Chronicle journalist declared that, "since the change
in ownership, the paper has read more like a propaganda sheet for Benjamin



THE HON. MRS JUSTICE STEYN DBE Berg v Jones

Approved Judgment

44,

45.

46.

47.

Netanyahu,” and that Gibb regularly appeared in the office “to check up on what
stories were topping the news list and offering a view.” Since the acquisition, Jake
Wallis Simons, its editor since 2021, has focused on zealously supporting Israel’s
onslaught since October 2023. In one example, he tweeted a video of a 2,000-pound
bomb exploding in Gaza City with the caption “Onwards to victory!,” before deleting
with no apology.

In September 2024, four Jewish Chronicle columnists resigned in protest after the
paper published a story that included fabricated quotes from Israeli officials, with one
declaring that “too often the JC reads like a partisan, ideological instrument, its
judgements political rather than journalistic.” Four Israelis, including an aide to
Netanyahu, were subsequently arrested on charges of falsifying and distributing
fabricated documents to the Jewish Chronicle and Germany's largest newspaper Bild.

In September, the Muslim Council of Britain wrote a letter expressing concern with
Gibb's position on the editorial standards committee, noting his involvement with the
Jewish Chronicle, its political orientation, the fact that it had been repeatedly reported
to the Independent Press Standards Organisation. At that May meeting, BBC journalists
had emphasized that Gibbs’s agenda was widely understood in British media circles,
referring to his links to the Jewish Chronicle and noting its right-wing partisan

orientation and slavish pro-Israel stance.

But it was Berg's key role in shaping online coverage of the Middle East that the
staffers emphasized the most at the “listening session” meeting with the BBC director
general, Tim Davie, in May. They noted Berg’s history and associations as indicative of
bias, pointing to instances where journalists’ copy had been changed prior to
publication. They made specific requests: that stories should, as a rule, emphasize that
Israel had not granted the BBC access to Gaza, that the network should end the
practice of presenting the official Israeli versions of events as fact, and that the BBC
should do more to offer context about Israeli occupation and the fact that Gaza is
overwhelmingly populated by descendants of refugees forcibly driven from their
homes beginning in 1948. While Davie told staff that management would “look into”

staff objections, to date no response ever came back.

A crucial part of the BBC news website is its curation department, which selects the

o

stories that are displayed on each section's “front page,” as well as the overall BBC
news homepage. If a story appears on the front page, it often receives hundreds of
thousands or even millions of views, BBC staffers said, adding that stories published on
regional index pages tend to attract only a fraction of that number. BBC staffers allege
that Berg plays a powerful role in deciding which Middle East stories appear on the
BBC News front page. The BBC denies that he has a veto, and claims staffers are
assigning “outsize importance” to Berg's influence. Given that only a handful of stories
are published to the Middle East index each day, it is relatively easy for a single editor
to have an effect while also influencing coverage outside of the index. “If it's
Israel/Palestine, it has to go through Raffi before curation even OK it,” one journalist




THE HON. MRS JUSTICE STEYN DBE

Approved Judgment

48.

49.

50.

51.

52.

53.

54.

said. "Anyone who writes on Gaza or Israel is asked: 'Has it gone to edpol [editorial

policy], lawyers, and has it gone to Raffi?** another said.

In response to BBC management claims that Berg's power is being exaggerated by
staff, a former journalist at the BBC World Service says: “| was working for a World
Service department, producing content for language services. ‘We have to run this past
Raffi was the reflex answer to any producer pitching anything on Israel.” The journalist
said that other editors were reluctant to sign off content, treating Berg's verdict as
“their safety step” in the editorial process. “There was an extreme fear at the BBC, that
if you ever wanted to do anything about Israel or Palestine, editors would say: ‘If you

want to pitch something, you have to go through Raffi and get his signoff.”

This dynamic was corroborated by a third journalist, who said that even if a story which
touched on Israel and Palestine appeared on another news inde, it would still be
flagged for Berg's attention and approval. "How much power he has is wild," said the
journalist. “His reach goes beyond just the Middle East index, but to adjacent subject

matters.”

Raffi Berg on Netanyahu's Bookshelf

Raffi Berg began his career in local radio, later spending nearly a year as a news editor
for the U.S. Foreign Broadcast Information Service, an outlet he later discovered was
run by the CIA—a fact he was "absolutely thrilled” to learn.

Berg's first job at the BBC was as a reporter. His bylined work included “Israel's teenage
recruits,” a story published in 2002 that presented young IDF soldiers as courageous
defenders of their country while failing to mention the occupation and settlement of
Palestinian land or the widespread allegations of crimes documented by human rights
organizations, including in Israel, and even the U.S. State Department. One BBC

journalist described the article as an “IDF puff piece.”

Berg's reported work also included a three-part series on Israeli settlers in the West
Bank and Gaza. The series presented them as victims seeking "a better quality of life”
and did not mention the fact that the settlements have been repeatedly deemed
illegal. Instead, the series included a boxed sidebar, outside the text of the actual story,
to relay that the settlements are "widely regarded by international community as illegal
under international law,” but Israel maintains that “international conventions do not
apply in the West Bank and Gaza because they were not under the legitimate

sovereignty of any state in the first place.”

On January 11, 2009, demonstrators held a rally in London'’s Trafalgar Square in
support of Operation Cast Lead, an Israeli military onslaught against Gaza in which up
to 1,400 Palestinians were killed, most of them believed to be civilians. Demonstrators
held Israeli flags and placards emblazoned with the words: "END HAMAS TERROR!
PEACE FOR THE PEOPLE OF ISRAEL AND GAZA."” While the event was billed as

supporting “Peace in Israel, Peace in Gaza,” speakers at the rally voiced support for

Berg v Jones



THE HON. MRS JUSTICE STEYN DBE

Approved Judgment

Israel’s military offensive. “In this case, | think there is no such thing as disproportion. If

you have got a war to fight, then you fight,” one speaker said.

55.The BBC coverage of the event proclaimed: “Thousands call for Mid-East peace.” Its

56.

57.

58.

58.

60.

61.

story opened with several paragraphs that described the rally as showcasing speeches
that characterized the Israeli military offensive as pro-peace and repeated without
skepticism the claims of the organizers:

Thousands of pro-Israel supporters have gathered in London's Trafalgar Square to call
for an end to the violence in the Middle East.

Organizers said they wanted people in Gaza and Israel to live in peace, but argued

that Hamas must accept responsibility for the conflict.

Berg did not write the unbylined piece. But he attended the event “in a personal
capacity” prior to becoming the BBC's “Middle East online editor, or indeed acting
editor,” the BBC said. Yet Berg was still a BBC staffer at the time, working on the
website's Middle East desk. In an article in which the BBC omitted key details about the
nature of the rally, the organization interviewed Berg, a member of its own staff, as a
participant in the pro-Israel protest. Berg even went to the trouble of writing a letter to
Israeli newspaper The Jerusalem Post to take issue with its suggestion that only 5,000
people had attended what he called the “Israel solidarity rally at Trafalgar Square on
Sunday.” "This is actually well short of the actual number,” he wrote. “The organizers,
the Board of Deputies, said it was 15,000, and in my opinion (| was there) that is
probably accurate.”

A decade later, the BBC amended its editorial guidelines to clarify that “people
working in news and current affairs and factual journalism... should not participate in
public demonstrations or gatherings about controversial issues.” By then, the BBC had
concluded that the mere act of attending a protest in a personal capacity was a threat
to perceptions of impartiality.

In 2013, Berg became Middle East editor for BBC news online. It was in this role where
he encountered material that would form the basis for his book, “Red Sea Spies: The
True Story of Mossad's Fake Diving Resort,” an account of the Israeli spy services’
efforts to evacuate Jews from Ethiopia between 1979 and 1983. In the book, Berg
describes Mossad in glowing terms, calling the agency “much vaunted.” Berg received
extensive cooperation from Mossad for the book, including “over 100 hours of
interviews” of "past and present agents and Navy and Air Force personnel.” It was
published in 2020. In an interview to promote the book, Berg said he collaborated on
the project with “Dani,” a former senior Mossad commander he described as a

“legend” who later became "a very close friend.”

An expert on Mossad who requested anonymity out of fear of reprisal from within
their professional circles told Drop Site News that the book failed to present crucial
context surrounding Israel’s intelligence services, including their record of human
rights violations, assassinations, and extraordinary renditions. Berg's close relationship

Berg v Jones



THE HON. MRS JUSTICE STEYN DBE Berg v Jones

Approved Judgment

62.

with Dani “raises the risk of adopting the viewpoints and value judgements of
intelligence agencies,” the expert said, raising questions about Berg's interest in the
book’s subject. Books that romanticize the operations of spy agencies are “a powerful
legitimizing device for intelligence services,” the expert said. “Authors who don't even
bother to raise tough questions about intelligence services are the best spokesperson
these services could have hoped for. At the beginning of February 2020, Ohad Zemet,
the spokesperson for the Israeli Embassy in London, attended a launch event for Berg's
book, where he posed for a photo with the author and Mark Regev, then Israel’s
ambassador to the UK. Zemet posted the photo in a tweet in which he called the book
“wonderful.” A year later, Berg retweeted Zemet's post, with the words: “big honour for

me on a very special night.”

On August 23, 2020, Berg posted an image of Israel’s Prime Minister Benjamin
Netanyahu taking a phone call at his desk. In his post, Berg has zoomed in on and
circled a copy of Red Sea Spies visible on a bookshelf behind the prime minister. “First
time I've been on a prime minister's bookshelf!" he wrote. “I know I've got one of
#lsrael PM @netanyahu's books on mine—but wow!" He tweeted a similar image in

January 2021.

ﬁa Raffi Berg
4

@ First time I've been on a prime minister's bookshelf! | know I've got
one of == PM 's books on mine - but wow! Bl

THE TRUE STORY
OF MOSSAD’S FAKE
DIVING RESORT

Source: Twitter/X



THE HON. MRS JUSTICE STEYN DBE Berg v Jones
Approved Judgment




